Na zijn afstuderen als regisseur fictie aan de Hogeschool der Kunsten in Brussel in
1998, is Dennis Nap verder gegaan als cinematograaf en vallen verschillende
producties waaraan hij meewerkte in de prijzen op festivals in binnen en buitenland.
O.a. de film Jewish Boxing krijgt de award voor beste cinematografie op het filmfestival
van Brussel. Na omzwervingen kruipt het bloed waar het niet gaan kan en pakt hij in
2010 de draad weer op met het filmen en editen van de documentaire “Wat was
Massa”. Dit was de start voor een nieuw documentaire en fictie werk. Gerealiseerde
werken als maker/regisseur zijn o.a. drie korte films: Vervelend, Griezelig, Het kan nog
erger en als cinematograaf de films: Dromers, de Bende van Urk, Rand’s Army,
Vacature, Royal, Maria, Jonge Held het leven en de dood van Willem Ekkel van
filmmakers zoals Fien Troch, Bram van Splunteren e.a.
.
Verder heeft hij commercieel werk gedaan voor klanten als: Honda, CNV, RAI, VNC,
Moët & Hennessy, Belvedere, Dom Perignon, jeugdzorg Flevoland, EVG en de Moppies.